divendres, 29 d’agost del 2014

Entrevista David Vigo


Entrevistarem al Blog el David Vigo. Jugador d'amplià experiència a Catalunya. També molts anys realitzant tasques de monitor a escoles i al seu club. Darrerament conegut per crear a Facebook el Grup de debat "Lliga Catalana"; que ha tingut gran èxit com a intercanvi d'opinions i reflexions sobre els escacs catalans.



Pregunta 1

Fa molts anys que jugues a escacs principalment al Catalunya Escacs Club. Com et vas iniciar en el joc?. Podries resumir la teva trajectòria?.

El meu avi matern ens va ensenyar a jugar als meus germans i a mi. El meu germà mitjà és va enterar que a l’escola feien l’activitat d’escacs, es va voler apuntar. Els meus pares ens van apuntar als dos, jo recordo que no volia, al principi ho trobava bastant avorrit. Poc a poc em va anar enganxant, i sóc l’únic dels dos que continuo en actiu. Em vaig federar el 1 de juliol de 1989 pel Catalunya Escacs Club amb 11 anys i 11 mesos, el profe de l’escola era el primer tauler del club en aquell moment (MC de 2300 llargs). Sempre he estat vinculat a aquest meravellòs club (25 anys ja com a soci). He jugat en dos clubs més abans de tornar als orígens: CECOB (dues temporades) I Escola d’Escacs de Barcelona (7 temporades),.Recordo que a l’Escola d’Escacs l’any 2003 se li va oferir la possibilitat d’encarregar-se de crear una secció d’escacs a la Vila Olímpica, el president del club, Joan Lucas soci i jugador de l’EEBCN estava molt interessat. Recordo que el president Segura és va negar, no li va veure interés. Jo de fet li vaig donar classes alguns ex jugadors d’allà com el Jaume Vives o l’Eduard Lucas, fill del propi Joan. També vaig donar classes als germans Català a la seva escola, Thau-BCN, que encara estan en actiu. Tornar al Catalunya va ser una de les millors decisions que he pres en aquests últims anys. Estem millor que mai, ara per primer cop jugarem a Divisió d’Honor,  això m'ha fet especial il·lusió. També em fa il·lusió l’opció de ser algun dia president del club, espero que trigui aquest dia, el Jordi Morcillo ho fa de collons!!.



Pregunta 1 B

I quin ha estat el millor record que tens en la teva etapa competitiva?. Algun premi en especial?

En aquests 25 anys he guanyat alguns socials, premis de tram, campionats de ràpides, … Però em fan especial il·lusió tres: Open de Barberà B 2012, un torneig que a la primera ronda em feien mat en una, la meva rival no ho va veure, i vaig acabar fent mat jo. Això em va animar i vaig acabar per guanyar el torneig. Festa Major de Poble Nou 2013, tinc molt bona amistat amb la gent de l’Ateneu Colon i la veritat em va fer molta il·lusió poder guanyar aquest campionat. Torneig Bicolor 2014, la veritat que no tenia previst participar-hi, em van animar a fer-ho, li estic molt agraït al Max Ventura per això. Molt bon torneig, excel·lentment organitzat pel Tres Peons, el Sr.Tey és una meravellosa persona i gran organitzador. Si puc al 2015 hi torno.



Pregunta 2

Durant també força temps has estat un monitor per a nois i noies molt actiu a Catalunya, en diferents escoles i al teu club. Com veus actualment els escacs base a les escoles catalanes?; i als clubs catalans?. Creus que el tema està suficientment promocionat, o es podria encara treballar en aquest aspecte.

La veritat que estic molt content de poder donar classes a escoles i a nivell de club. M’agrada transmetre les ganes e il·lusió pels escacs que encara tinc, i que duri, jajajajaaja És molt satisfactori també veure com van creixent, a nivell escaquístic i a nivell de la vida. Jo sempre dic que tinc molts “fills”. Sempre poso d’exemple al Alejandro Sáez, des de els 6 anys que li vaig donar la primera classe i ara té 18, molta il·lusió que vingués al Catalunya, un cop va deixar l’EEBCN perquè estava jo allà.
Els escacs de base a Catalunya no els veig del tot malament, jo trobo que les beques no estan ben enfocades, massa gent per a pocs recursos. Tampoc veig bé que la Final de Catalunya a Salou sigui Open, no eliminaria aquesta opció però si faria un tancat dels 10 millors jugadors per decidir el Campió de Catalunya de cada categoria.
Trobo que encara falta feina de promoció a les escoles i a nivell de mitjans de comunicació, això si s’avança cada cop més, encara que lentament.


Pregunta 3

Com definiries el teu estil de joc.

Hi ha qui et dirà que sóc “cafetero”, “atracador” i “rapidero” jajajajajaaja. A mi m’agrada jugar posicions tranquil·les i d’atac, no tinc un estil definit penso jo. Amb blanques vaig variant, amb negres sempre jugo el mateix, qui és vol preparar contra mi ho té molt fàcil. Jugadors que m’agrada veure les seves partides: Capablanca, Karpov i Fischer. Això sí, si em dius a quin ritme prefereixo jugar, ho tinc molt clar, com més ràpid el ritme millor.




Pregunta 4

Has jugat molts opens per la geografia catalana durant la teva etapa escaquística. Com valoraries la qualitat i nivell dels opens catalans?. I del Circuit Català en especial?. Canviaries alguns aspectes?.

Puc dir que he jugat a les 4 províncies catalanes. M’agradava molt l’Open de Banyoles, el vaig jugar al 2005,2006 i 2007. L’any 2006 vaig tenir la gran sort de jugar amb el Viktor Korchnoi, 4 hores de partida. No guardo mai cap partida de les que jugo, només conservo una, i és aquesta.
També m’agraden molt l’Open de Barberà i l’Open de Vallfogona de Balaguer, aquest últim és un torneig del millor que un és pot trobar a nivell organitzatiu avui en dia.
També puc dir que de les 16 edicions de Sants, he jugat 14 i 2 com àrbitre. L’he vist créixer des de l’any 1999. El meu millor Sants va ser l’any 2001, encara que amb grup únic vaig fer 7/10 guanyant a 4 jugadors de 2300. Algun cop he fet 6,5, que no esta malament. A veure que faig aquest 2014.
El Circuit em sembla bé la veritat sigui dita. Falten més torneigs d’Actius. Han desaparegut Mora d’Ebre i Vila de Poble Nou, una llàstima!!!! Ara falta que els grups tornin a ser com abans, amb FIDE per tothom!!!.





Pregunta 5

Darrerament ets força conegut a Catalunya per la creació del Grup de Facebook "Lliga Catalana", que ha tingut força èxit i participació. Per algun motiu en especial se't va acudir crear aquest grup?. Pensaves que tindria tant èxit?. Quins creus que són els objectius principals que compleix aquest grup pels escacs catalans?.

La idea original era recuperar el famós "Proyecto Dardo" d’Ajedreznd. De cop hi volta va anar creixent en nombre de membres i ha derivat a un "Foro" per parlar de temes d’escacs bàsicament referents a Catalunya.
Al principi no creia que tindria l’èxit que ha tingut la veritat et dic, m’alegro que a la gent li hagi agradat, i esperem que duri per molt de temps.
He d’agrair a tots els que heu sigut administradors, i ja no ho sou per diferents motius. Patricia Llaneza, Michael Rahal i tú mateix Enric Garcia. No patiu que els administradors que hi som desde el primer dia: David Ayza, Víctor Collell, Jordi Morcillo i jo mateix; juntament amb els dos acabats d’arribar: Xavier Martínez e Iván Marina; volem que el grup de la Lliga Catalana continui endavant amb més força que mai, i a veure si podem arribar als 1000 membres abans de començar la Copa Catalana 2015.

També vull agrair especialment al president de la FCE Toni Ayza la seva participació tant activa en el grup, i que de vegades m’hagi d’aguantar, jajajajajajajajaaj