dissabte, 22 de febrer del 2014

Campionat Territorial Per Edats Barcelonès. Classificacions finals. Crònica del Torneig per Valentina Martos

CAMPIONAT  TERRITORIAL  PER  EDATS   BARCELONÈS






Més de 300 participants.




CRÒNICA  DEL  TORNEIG  VALENTINA  MARTOS. 

PARTICIPANT  SUB 14



Última ronda del campionat de Barcelona, es pot olorar la tensió dels participants preguntant-se: “Em classificaré?”, “optaré a podi?”. Als primers taulers, hi ha moltes partides importants que determinaran els primers llocs de la classificació final.
Deixant tots els nervis enrere, cada jugador s’asseu i l’àrbitre indica que ja podem posar en marxa els rellotges. S’enllacen les mans dels jugadors i una emocionant partida comença.
Però això no és una novel·la d’Agatha Christie, així que les partides van anar de la manera següent:

-Al primer tauler, Xavier Povill (líder de la classificació en solitari la ronda 7) es va enfrontar en una llarga lluita amb el Pol Bover. Després de moltes hores de lluita, i en un final equilibrat, la partida va acabar amb taules (les segones del Xavier sense cap partida perduda). Aquest resultat l’ha permès quedar campió.

-Al segon tauler, Guillem Porta (subcampió d’Espanya Sub-12 al 2012), amb el que jo vaig tenir la oportunitat de jugar a la primera ronda en una partida molt llarga i competida, va guanyar al Carlos Martínez gràcies a l’avantatge d’un peó i a la posició del rei del Carlos al centre.

-Al tercer tauler, vam veure una partida molt lluitada per part de l’Andrea Jausàs i l’Albert Castillo, en la qual aquest va fer un sacrifici de peça molt aviat per mirar de prendre la iniciativa i l’Andrea es va defensar fermament. Vaig estar seguint el final, i era molt complicat. Encara que l’Andrea va anar tota la partida molt amoïnada de temps (en alguns moments no li restaven més que uns pocs segons, que anava augmentant amb l’increment de 30 segons), el rellotge que va acabar caient va ser el del seu contrincant, l’Albert, quan ja la posició d’aquest resultava molt complicada de salvar.

-Al quart tauler, el Jordi Lladós va guanyar a l’Ariadna Bada en una partida en la qual ell era el favorit. Això li ha permès assolir el 4rt lloc en la classificació final.

-Finalment, al cinquè tauler, Manuel Pulido va imposar-se al Xavier Marzo gràcies al seu avantatge de material i la seva iniciativa en el flanc de dama.  Tot i així, el Xavier va resistir fins al final, després de fer un molt bon torneig.

A l’altra sala de joc, van haver bones i llargues partides. La meva, per exemple, va ser una de les últimes que es va acabar, contra Daniel Latorre. Els dos vam mirar d’organitzar els nostres atacs, però vaig trobar una descoberta que em va permetre guanyar la dama del meu contrari.

Els meus companys d’Escola d’Escacs Barcelona van fer: Martí González (5 punts, nº 17 a la classificació final), Adrià Duran (4 punts, nº 26 a la classificació final) i Pere Patón (31/2, nº 35 a la classificació final). Els quatre estarem jugant al campionat per equips de Barcelona.

Aquests han estat els 10 primers del torneig:
-Xavier Povill (7 punts, va guanyar 6 partides i va fer 2 taules).
-Guillem Porta (61/2 punts, només va perdre amb el Xavier i va fer unes taules).
-Andrea Jausàs (61/2 punts, també va perdre només amb el Xavier i va fer unes taules).
-Jordi Lladós (6 punts).
-Albert Castillo (51/2 punts).
-Carlos Martínez (51/2 punts).
-Manuel Pulido (51/2 punts).
-Daniel Codina (51/2 punts).
-Pol Bover (51/2 punts).
-Alejandro Sama (51/2 punts).

Acabat el campionat, crec que el primer que cal fer és felicitar als 5 primers, que aniran classificats directament a la final del campionat de Catalunya. La meva experiència personal és que ha estat un torneig dur i amb un nivell de joc molt alt. Jo he fet 4 punts (el 50%) i no ho considero un mal resultat per tractar-se del meu primer any a Sub-14. L’any que vé, amb una mica més d’experiència m’esforçaré per fer més punts. Sobretot, he aprés moltíssim de tàctica i estratègia i de la qualitat de joc dels meus companys. Crec que he après molt més que l’any passat.
Espero continuar creant bones partides, fent nous amics escaquistes i practicant el que més m’agrada: jugar a escacs.

Valentina Martos Amiguet (Escola d’Escacs Barcelona, 4 punts i nº 25 a la classificació final)



RONDA  8   SUB  14



CLASSIFICACIÓ  FINAL  SUB  14



RONDA  8  SUB  12



CLASSIFICACIÓ  FINAL  SUB  12




RONDA  8  SUB   10



CLASSIFICACIÓ  FINAL  SUB  10



FOTOGRAFIES   RONDA  8